Femvertising, like a girl, dream crazier… GIRL POWER!

Drogi Czytelniku, Witam Cię dziś w ten słodki dzień!

Kiedy wcinasz kolejnego pysznego pączka* (uwielbiam te z różaną marmoladą), ja od kilku godzin (ahh no tak, ustaliliśmy w moich poprzednich postach, że jesteśmy, ze sobą szczerzy) od kilku dni zastanawiam się o czym mogłabym napisać mój kolejny post.
Zapewne nie jestem odosobnionym stworzeniem ludzkim, które zostawia pewne rzeczy na ostatnią chwilę (dziękuję Drogi Czytelniku, że właśnie oblizując palce z lukru pomyślałeś „spokojnie Magdalena mam tak samo”). Po prostu wszystkie pomysły na post jakoś w magiczny sposób uciekają na tropikalne wyspy (I need vacation), a ja w rozpaczy googluje „temat na post, na bloga”.  Cóż zrobić tonący brzytwy się chwyta… Szybki brainstorm (w moim wypadku akurat mówimy o prawdziwym tsunami) i pomimo tego, że moi super koledzy i koleżanki idą mi na ratunek z pomocą, to jednak post o tym, czy GIFy powinny mieć dźwięk**, top najlepszy postów z naszego bloga*** czy notka o Instagramie Davida Beckhama****, która cieszyłaby tylko mnie, (nie oszukujmy się content tego konta jest dla mnie bardzo przyjemny) nie są najlepszymi rozwiązaniami…  

Kilka minut później… Wybacz musiałam przejrzeć jeszcze raz wymienione wcześniej konto, jak już o nim wspomnieliśmy ;)    

David Beckham GIF - Find & Share on GIPHY

Rozmarzona, sięgam po kolejnego pączka i powtarzam sobie „dasz radę, napiszesz ten post! You got it girl!” i nagle wszystko już wiem…

Reklama od dawana sprzedaje znacznie więcej niż dany produkt czy usługę. Tematy istotne, poruszane przez społeczeństwo przeniesione zostały do świata marketingu i reklamy. Marki zaczęły mocno podkreślać w swoich kampaniach tematy naprawdę ważne. Rzucając wyzwanie panującym normom związanym z płcią, równouprawnieniem, orientacją seksualną i wizerunkiem kobiety w reklamie.

W ciągu ostatnich kilku lat feminizm w marketingu stał się nowym trendem, który powoli co raz mocniej wkracza do głównego nurtu, odpowiadając na problemy szerszej publiczności i czyniąc z niej wygodne narzędzie marketingowe. Nie trudno zauważyć, że wielkie brandy zaczęły bardzo mocno wspierać kobiety w swojej komunikacji. Nie może tu zapomnieć o silnej roli social media hashtagi takie jak Always’#LikeAGirl, Doves #RealBeauty, Wranglers#MoreThanABum czy najnowsza Nike #DreamCrazier wpisały się na dobre w komunikację tych marek.


Femvertising – advertising that employs pro-female talent, messages and imagery to empower women and girls. Femvertising – to typ reklamy, w którym podkreśla się talent, wartości, a informacje i obrazy mają wzmocnić pozycję kobiet. Określenie to powstało już kilka lat temu, jednak od kilku lat wzrasta liczba firm, które podkreślają, że swoimi działaniami chcą zostać uznani za sojuszników ruchu feministycznego.

Femvertising to po prostu, (a może aż tak dużo) inspirująca i wartościowa kampania skierowana do kobiet, w której podkreśla się to jak ważne są szacunek, tolerancja, miłość, wiara w siebie czy naturalne piękno. Chodzi o zrozumienie kobiecych potrzeb, oczekiwań, przeciwstawienie się trudnościom oraz stereotypom. Femvertising często połączony jest ściśle ze słowem empowerment, gdzie najważniejsza jest pewność siebie, poczucie własnej wartości i siły.

źródło: sheKnows – femvertising survey, september 2014

Na deser (kolejny pączek i pobijemy rekord, ja na pewno) kilka najlepszych kampanii.


„Jeśli okazujemy emocje, mówi się, że dramatyzujemy. Jeśli chcemy grać przeciwko mężczyznom, jesteśmy szalone. Jeśli marzymy o równych szansach, mamy urojenia. Kiedy jesteśmy zbyt dobre, „coś jest nie tak z nami”. A jeśli się wkurzamy, jesteśmy histeryczkami, zachowujemy się irracjonalnie albo po prostu jesteśmy szalone”. To słowa, które słyszymy w najnowszej reklamie Nike.

Najnowszy spot Nike nawiązuje do reklamy z ubiegłego roku Crazy Dream, w której pokazani zostali sportowcy, którzy dzięki swojej ciężkiej pracy i wytrwałości osiągnęli sukces. Dziś Nike składa swego rodzaju hołd kobietom – świetnym sportowcom.

Myślę, że znana jest Wam Drodzy Czytelnicy, kampania marki Dove z 2013. Jednak zawsze warto pamiętać o tym, żeby siebie lubić siebie. Te 6:35 powinno Wam to przypomnieć!

 

Na koniec kampania, która została nagrodzona w Cannes i mam wrażenie, że rozpoczęła silny trend #girlspower.
Kampania Always #LikeAGirl pokazuje, że wyrażenie „jak dziewczyna” nie może być prześmiewcze, ani negatywne, a powinno być czymś, z czego każda z nas powinna być dumna.


Ciekawostka: Firma SHE Media w 2015 roku wprowadziła na rynek nagrodę #Femvertising Awards, nagroda ta wręczana jest właśnie takim markom. Więcej tu: https://www.femvertisingawards.com/


A ty Drogi Czytelniku co myślisz o femvertisingu? Czy taki typ reklamy pozwala skutecznie dotrzeć z komunikacją i buduje lojalność odbiorców? Czy to tylko sprytne działanie marki ?

*Spokojnie dziś kalorie się nie liczą ;)
** Dziękuję Adam! Maybe next time! ;)
*** Dziękuję Madzia for sure not
**** Dziękuję Wojtek przemilczę ;)

Autor: Magdalena Mieszawska

1 thought on “Femvertising, like a girl, dream crazier… GIRL POWER!

  1. We offer you the opportunity to advertise your products and services.
    Ciao! Behold is a fine offer for you. I can help you with sending your commercial offers or messages through feedback forms. The advantage of this method is that the messages sent through the feedback forms are included in the white list. This method increases the chance that your message will be read. Mailing is made in the same way as you received this message.

    Sending via Feedback Forms to any domain zones of the world. (more than 1000 domain zones.). The cost of sending 1 million messages for any domain zone of the world is $ 49 instead of $ 99.
    Domain zone .com – (12 million messages sent) – $399 instead of $699
    All domain zones in Europe- (8 million messages sent) – $ 299 instead of $599
    All sites in the world (25 million messages sent) – $499 instead of $999
    Domain zone .de – (2 million messages sent) – $99 instead of $199
    Domain zone .uk – (1.5 million messages sent) – $69 instead of $139
    Domain zone .nl – (700 000 sent messages) – $39 instead of $79

    Discounts are valid until March 25.

    Contact us.
    Telegram – @FeedbackFormEU
    Skype – FeedbackForm2019
    Email – FeedbackForm2019@gmail.com

    It’s time to finish.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *