Nie używaj automatycznych banerów

W poprzednim wpisie opisywałem Wam o zaletach InDesign’a w tworzeniu banerów na strony internetowe. Dziś ciąg dalszy o banerach, a mianowicie o słabej skuteczności automatycznych karuzel czy sliderów.

Automatyczne „przewijaki” mogą wydawać się fajne, możesz je nawet lubić, w końcu ustawiasz je na stronie i nic nie musisz z nimi robić. Same się przewijają i przedstawiają ofertę. Prawda jest jednak taka, że są one zabójcami konwersji.

Ciekawe badanie przeprowadził Jakob Nielsen (światowy guru web usability) https://www.nngroup.com/articles/auto-forwarding/

Dał on  użytkownikom następujące zadanie: „Czy Siemens ma jakieś specjalne oferty dotyczące pralek?”. Informacje były na najbardziej widocznym slajdzie. Użytkownicy tego nie widzieli – całkowicie trafili w ślepotę banerów.

Dlaczego tak się dzieje?

Zbyt wiele informacji równa się brakowi informacji. Mamy dużo samo przewijających się banerów, zazwyczaj każdy z inną informacją którą użytkownik często po prostu nie zdąży przeczytać i je ignoruje.

Elementy przewijane, kojarzą się także automatycznie z reklamą.  Dlatego teraz w dobie Adbloków człowiek je od razu ignoruje. To jest tak zwany banner blindness.

Co należałoby w takim razie zrobić?

Dać ludziom kontrole. Jeśli robić karuzele i slidery to bez automatycznego przewijania. Niech użytkownik ma wyraźne ikony do przewijania i niech ma czas na zapoznanie się z ofertą.

Skoncentrowanie się na jednym głównym komunikacie i działaniu jest zawsze o wiele bardziej skuteczne. Dlatego polecam duże i statyczne bannery z jasnym i przejrzystym komunikatem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *