Szybka 5-tka dobrych i złych praktyk SEO

W swoich ostatnich wpisach skupiłem się bardziej na możliwościach reklamowych jakie dają nam narzędzia Google oraz poruszyłem temat modeli atrybucji w analityce. Dzisiaj natomiast postanowiłem wrócić do tematu SEO, żeby podpowiedzieć osobom, które zaczynają swoją przygodę z reklamowaniem się w Internecie, na co powinni zwracać uwagę, jeśli chcą poprawić pozycję swojej strony w wyszukiwarce. Wyjadaczom zaś dzisiejszy wpis z pewnością utrwali wiedzę i być może przypomni o jakimś ważnym elemencie, na który warto zwracać uwagę.

 

 

  1. Zbieraj linki przychodzące

Im większa ilość wartościowych linków, które prowadzą do Twojej strony, tym lepiej dla Twojej pozycji w Google. Więcej informacji o tym, jak i gdzie zdobywać linki znajdziesz w moim wcześniejszym wpisie: 8 miejsc, w których możesz zamieścić linki do swojej strony

  1. Kod strony

Pamiętaj o pliku robot.txt – musi być on dostępny dla robota Google, aby mógł szybko przeskanować Twoją stronę. Jeśli Google ma dodać Twoją stronę do wyszukiwarki, w kodzie Twojej strony musi znajdować się parametr <meta name=”robots” content=”index, follow”>. Kod strony powinien być możliwie prosty i zawierać nagłówki oraz meta opisy (name i description).

  1. Search Console

Podłącz swoją stronę do Google Search Console, aby na bieżąco monitorować błędy, jakie pojawiają się na Twojej stronie. Warto też sprawdzać czy wszystkie podstrony zostały poprawnie zaindeksowane, a także frazy, po wpisaniu których użytkownicy odwiedzają stronę.

  1. Rób content

Spora ilość unikalnej treści sprawi, że strona będzie łatwiejsza do pozycjonowania na większą ilość fraz.

  1. Obserwuj konkurencję

Przyglądaj się co robi konkurencja, która jest nad Tobą. Sprawdzaj jakie linki pozyskują, jak wygląda ich kod strony oraz jakie treści posiadają. To działania konkurencji decydują o trudności wbicia się na wyższe pozycje w wyszukiwarce Google.

 

  1. Tak samo wyglądające linki

Jeśli wszystkie linki przychodzące do Twojej strony wyglądają tak samo, to Google z pewnością to wychwyci i obniży Twój ranking. Staraj się, aby linkowanie do Twojej strony wyglądało naturalnie i kierowało do różnych podstron.

  1. Katalogowanie

Większość katalogów jakie znajdziesz w Internecie do spamowiska, które nie dają żadnej wartości Twojej stronie pod kątem SEO.

  1. Mało treści

Staraj się, aby żadna z Twoich podstron nie była uboga w unikalne treści.

  1. Social Media

Linki prowadzące do Twojej strony z Facebook’a, Twittera lub innych mediów społecznościowych mają parametr nofollow, co oznacza, że nie mają wpływu na Twoją pozycję w Google.

  1. Kanibalizacja

Jeśli zależy Ci na wypozycjonowaniu konkretnej frazy to zadbaj o jedną, bogatą w unikalną treść podstronę zamiast dodawać sporo wpisów na ten sam temat, zawierających podobną treść.

Autor: Adam Samulak

Jestem osobą, która lubi śledzić ludzi reklamami i patrzeć jak wpływa to na liczby. Swoją historię z szeroko pojętym digitalowym światem rozpocząłem od przygody z SEO – nie ma co ukrywać było to Black Hat Seo. Żeby jednak Google mnie nie znienawidziło za oszukiwanie ich algorytmu zainteresowałem się ich narzędziami, które pozwalały mi robić to o czym pisałem w pierwszym zdaniu. W swojej internetowej karierze opiekowałem się przychodnią medyczną, klubem piłkarskim dla dzieci i młodzieży, agencją marketingu sportowego oraz hurtownią elektrotechniczną. Co teraz? Teraz czas na FMCG!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *